Mik is a főbb feladataik?

A ceremóniamester a vőfély modernebb verziója. Az elegáns, városias öltözékben megjelenő ceremóniamester a vőféllyel ellentétben nem a népies hagyományokat követve, hanem modern stílusban gondoskodik az esküvői vacsorán és a fogadáson a vendégsereg jó hangulatáról és biztosítja, odafigyel, hogy az esküvő különböző művészeti részei (tortavágás, műsorok, stb.) a kellő, betervezett időben valósuljanak meg.  Ő kevésbé felel a násznép szórakoztatásáért. Inkább az események levezényléséért, a szereplők és vendégek irányításáért felelős, így általában szakember tölti be a szerepet. Az esküvő előtti hetekben készítik el a forgatókönyvet, amit a párral és lehetőleg minél több szolgáltatóval le kell egyeztetni. Ezentúl segítenek pohárköszöntőt is összeállítani. Az esküvő napján ellenőrzik a szükséges kellékeket, koordinálják az eseményeket, segítenek az ültetésben, köszönti a vendégeket, és segít bárhol, ahol csak tud. A ceremóniamestert érhetik váratlan feladatok is.  Igazából ide bármi beletartozhat, a határokat meg a csak a ceremóniamester szabja meg, miket vállal. Előfordul, hogy nekik kell átvenni a menyasszonyi csokrot, szobakulcsosztás a szállóvendégeknek, igazából bármi.

 

Az esküvői dj feladata pofon egyszerűnek tűnik. Zenélnie kell. Valójában a zeneszolgáltatás a fő feladata, de rengeteg más dolog is beletartozik a feladatkörébe. Az esküvőt a felkészülés időszaka előzi meg, az esküvői dj ebből is maximálisan kiveszi a részét. Előre egyeztetni kell a zenéket és a zenei igényeket. Minden esküvőn más a nyitótánc, keringő és egyéb kérések is előfordulhatnak. Ha eljön az esküvő napja, a Dj mindig a vendégek előtt érkezik az esküvő helyszínére, hogy zavartalanul fel tudjon készülni. Ha kész van az összeszerelés, kipróbálják a technikát. Ha minden kész van, halk háttérzenével várják a vendégeket. A vacsora alatt biztosítják mikrofont a beszédekhez, illetve nem táncolós, de dallamos, ismert zenéket játszanak, hogy bemelegítsék a társaságot az esti bulira. A vacsora után következik a nyitótánc, ami után a Dj a megbeszélt zenék alapján beindítja a bulit. Igyekszik táncra csábítani minden korosztályt a fiataloktól a legidősebbekig. A táncos részt a tortavágás vagy valamilyen játék szakíthatja meg, ami alatt dj tud pihenni, de igazából mindig fél szemmel oda kell figyelni, mert bármikor szükség lehet rá. Ezek után, éjfél környékén következik a menyasszonytánc, ahol tipikusan klasszikus lakodalmas zenék szólnak. A menyasszonytánc után az önfeledt szórakozásé a főszerep, ahol a Dj nem állhat meg, hiszen ilyenkor a feladata, a hangulat szinten tartása, és a zenék megfelelő kiválasztása úgy hogy a pár és a vendégek igényeit szem előtt tartva. Összegezve, nem egyszerű az Esküvői Dj feladata. A tévhitekkel ellentétben nem csak lejátszik pár zenét és ezért kér pénzt. Emögött rengeteg munka és anyagi befektetés van. Hiszen egy jó minőségű technika nem ritkán több millió forintot is kóstál.

Azonban mostanában egyre többet hallunk olyanról, hogy ez a két szolgáltatás akár „egy” személyben is megvalósulhat. Ennek lehetnek előnyei és hátrányai is, ezt csupán csak a jegyes páron múlik, miként gondolkodnak ebben a témában.

Miért jó a ceremóniamester és Dj egy szolgáltatásban?

Ebben a szolgáltatásban kézben tartják az esküvő programjainak és zenei világának teljes irányítását. Idők kérdése volt csupán, hogy a mai trendnek megfelelően megszülessen egy új és egyedi szolgáltatás, ahol két egymástól különböző, de mindenkor a vendégek elégettségét szolgáló szakma egybeforrjon.

  • Nincs megállás a zenekaroktól eltérően, hiszen az első vendég érkezésétől az utolsó vendég távozásáig szól a zene.
  • Ezen szolgáltatásba beletartozik az esküvő helyszínén megtartott szertartás hangosítása.
  • Rendkívül kedvező áron hozzájuthatunk, kevesebb az utánajárás és szervezés, hiszen egy szolgáltatáson belül valósul meg a ceremóniamester, aki egyben a Dj is.

Ha viszont lehet saját véleményre hivatkozni-, de szerintem elég sokan vannak ezzel így- mégis hogy tudná egy ember két feladatát ellátni?

Amikor a Dj egyben a ceremóniamester, számos probléma merülhet fel:

  • Konferál, viszont nem informál

Egyértelmű, hiszen nincsen ideje. Bár felkonferálja a programokat, de nincs ideje megfelelően informálnia a vendégeket és a többi szervezőt, akik gőzerővel dolgoznak, hogy a nagy nap tökéletes legyen.

  • Nem látjuk szinte az egész esküvő alatt.

Konferálás közben gyakran a pult mögül fog beszélni, amit a legtöbb vendég gyakran nem is lát. Így viszont elég nehéz koordinálni egy nagy fős társaságot. Emellett a párnak nagy segítségére van és megnyugtató hatással lehet, ha a ceremóniamester közvetlenül segít nekik és a vendégeknek.

  • Nem jelenik meg külső helyszínen

Ha esetleg a programok más helyszínen vannak szervezve, ott nem tud megjelenni. Emiatt csúszhat az egész program, hiszen nincs, ki megmondja a vendégeknek, mikor mit kéne csinálniuk. Nincs, ki koordinálja az érkezést és indulást, a csokordobás sem megy annyira egyszerűen. Röviden nem fogja össze a napot, és nem is vezeti le.

 

Próbáltam ezt a cikket semlegesen írni, de még így is látjuk, mennyivel több hátránya van ennek az egybeforrt szolgáltatásnak. Talán pozitívumként az olcsóság a legmeghatározóbb érv, de véleményem szerint nem ér meg pár tízezer forintot, hogy az egész esküvő hangulatát, szervezését elrontsa.

 

Ha tetszett a cikk küld el barátaidnak, ismerőseidnek!