Mindenekelőtt kijelenthetjük, hogy egy átlagosnak mondható, 80-100 fő közötti esküvő ára ma 2 millió Ft körül kezdődik. Természetesen ügyesen ebből lehet faragni (és egyre többször találkozunk kicsi, bensőséges, de annál kreatívabb esküvőkkel is), de általában az összköltségvetés ennél végül magasabb lesz. 

A vendégek létszáma 50-150 fő között mozog általában. A legtöbb pénzt a lakodalom viszi el még akkor is, ha szerényebb körülményeket, ételeket és italokat választasz. Engem is meglepett, de nagyon mérvadó különbségeket nem láttam a hasonlónak mondható szolgáltatások/helyszínek között a költségvetéseitekben az esküvő helye tekintetében, általánosságban azonban tény, hogy egy fővárosi esküvő drágább, mint egy eldugottabb faluban, városban szervezett.

A ceremónia helyszíneként nemes egyszerűséggel választhatja a pár a helyi önkormányzat házasságkötő termét a helyi anyakönyvvezetővel, árat tekintve ez mind közül a legkedvezőbb opció, hiszen a sima esketés, munkaidőben, hivatalban, illetve a házasságkötő teremben, minden egyéb extra szolgáltatás nélkül ingyenes és nem tart tovább 10-15 percnél.

Az esküvő dátumának kiválasztása mindenképpen az első lépések között van. Elsőre ez talán nem tűnik jelentős befolyásoló faktornak, de igenis az tud lenni. Például mindenképpen figyelembe kell venni azt, hogy a helyszín bérlés és szolgáltatások ára hétköznapokra alacsonyabb, mint péntekre, vagy hétvégére, valamint tekintve, hogy a tavasz-nyár a szigorúan vett esküvői szezon, így mondjuk egy őszi esküvő ára nagy valószínűséggel alacsonyabb lesz, mint mondjuk egy nyárié. Azt is figyelembe kell venni, hogy a szervezés elkezdéséhez képest mennyi idő van hátra az esküvőig.

 

Persze a végösszeg is csökkenthető attól függően, hogy ki mit tud saját maga megoldani, mire nem kell költenie. Ugyanis egy klasszikus vidéki esküvőnél a család is nagyon sokat tud segíteni: viszik az ételeket a lakodalmas házhoz, nem kell különböző szolgáltatókra hagyatkozni, így sok mindent meg tudnak maguk oldani. Ezzel szemben egy úgymond városi esküvőnél mindent meg kell rendelni, mindenért fizetni kell az esküvői vacsorától a ruhabérlésen át egészen a fotózásig, az esküvői videóról nem is beszélve. De akkor vegyünk végig mindent, pontról pontra. 

 

Polgári szertartás ára a hivatalban: 10000 – 20000 Ft

Polgári szertartás ára külső helyszínen: 30000 – 100000 Ft

Szertartásvezető: 30 000 – 50 000 Ft

Egyházi szertartás ára: 15000 – 35000 Ft

 

Jegygyűrű/Karikagyűrű: 80000 – 450000 Ft 

Menyasszonyi ruha:

Menyasszonyi ruha bérlése: 50000 – 300000 Ft (leggyakrabban 150000 Ft körül)

Menyasszonyi ruha ár (megvéve vagy varratva): 100000 – akár 500000 Ft

Fodrász: 5000 – 20 000 Ft (a próbafrizura ára általában benne van az árban)

Sminkes: 5000 – 20 000 Ft (a próbasmink ára általában benne van az árban)

Menyecskeruha: 5000 – 200000 Ft 

Cipők:15 000 – 50000 Ft (a 2 pár) 

Ékszerek: 5000 – 50000 Ft 

Vőlegény öltözék ár: 30000 – 250 000 Ft 

Helyszín dekoráció: 150000 -500000 Ft 

Virágok, csokrok: 10000 – 20000 Ft

Esküvői zenekar, vagy esküvői DJ:
Zenekar ár: 200000 – 400000 Ft

Dj ár: 50000 -150000 Ft

Fényképész: Esküvő fotós ár (12 órás rendelkezésre állásra): 130000 Ft – 400000 Ft

Videofelvételek: Videós ár: 80000 – 180000 Ft 

Helyszín/terem bérleti díja: 0- 2 000000 Ft 

Ételek, esküvői menü: 3 fogásos esküvői menü ára: 6000 – 12000 Ft 

Italok: Italcsomag ára: 4000 – 7000 Ft 

Torta, sütemények: Esküvői torta ár: 600-1200 Ft/szelet 

Személyzet díja: 20000Ft/fő

 

Meghívók:100-800 Ft/ db 

Köszönőkártyák: 100-800 Ft/ db 

Vendégkönyv: 3000-6000 Ft

Programfüzet: 100-800 Ft/ db 

 

Taxi: 300 Ft/km-től

Limuzin:15000 Ft-tól

 

Pap:15000 – 35000 Ft 

Vőfély: 25000 – 130000 Ft 

Ceremóniamester: 100000 – 250000 Ft 

Szállodai szobák: 12000-25000/éj/fő

 

Az esküvő megszervezése nagyon komoly feladat, hogy minden olajozott szerkezetként működjön, és ha a házasulandó pár vállára zuhan ez a teher, az könnyen megkeserítheti számukra az esküvőre való készülődés folyamatát. Ellenben, ha felfogadnak egy esküvőszervezőt, ő nagyon sok terhet le tud venni a házasulandó pár válláról, plusz ez a munkája, ezáltal vannak kapcsolatai, tapasztalata a téren, esetleg partnerektől el tud intézni különféle kedvezményeket, vagy ismeri, kikhez érdemes fordulni. Mindennek a tapasztalatnak és profizmusnak az ára is megvan, de garanciát jelent valamilyen szinten, hogy biztosan minden el van intézve, méghozzá nem is akármilyen minőségben. 

Ha viszont egyszerűbb az esküvő, például szűkebb körben, kevés meghívottal ünneplik, esetleg csak ceremónia plusz egy szimpla vacsora van a programban, nem feltétlenül szükséges, de ha hagyományos „lakodalom”, menyasszonytánccal, menyecsketánccal, egyéb programokkal, nagy segítség tud lenni. 

 

Habár nagyon sok területet lefedtünk bejegyzésünkben, ezek a legáltalánosabb tételek az esküvői számlán, mindig akadnak egyéb extra költségek, plusz szolgáltatások, amelyek egy esküvő szervezése során felmerülhetnek. Az árak csak jelzésértékűek, a felső határt úgyis az fogja megszabni, hogy ki mennyit szán az egyes tételekre az esküvői költségvetésből, ezt leszámítva, határ a csillagos ég.

Ha tetszett a cikk küld el barátaidnak, ismerőseidnek!