Új esküvő magazin hírek

Kezdőlap » Ceremóniamester » Minden, amit a ceremóniamesterekről tudni kell

Minden, amit a ceremóniamesterekről tudni kell

A házigazda szerepét egy lakodalomban sokszor barátra, kedves ismerősre bízza a pár, hiszen ez jóval költséghatékonyabb megoldás, mint egy profit fizetni. Ez viszont nem biztos, hogy nyerő ötlet, mivel egy házigazdának számtalan dologgal, megannyi feladattal kell számolnia. Fogadnia kell a vendégeket, irányítania kell az eseményeket, millió kérdésre kell válaszolnia, hogy csak egy párat említsünk a teljesség igénye nélkül. Nem törvényszerű, hogy a drága szolgáltató egyben a legjobb is. Az olcsó ceremóniamester is rendelkezhet tapasztalattal, jó ötletekkel, elegendő referenciával, csak épp nem kér szemtelenül magas összeget munkájáért cserébe. Hogy jól megtudjátok fontolni ez irányú döntéseteket, most ismertetjük a ceremóniamesterek legfontosabb feladatait, szerepét az esküvőn.

Egy igazi mesterre, legyen az drága vagy olcsó ceremóniamester, már az előkészületek során is számítani lehet. Elsősorban tisztázni kell, hogy mit vállal, mire képes és mi az, amiben már nem számíthattok rá. Rendkívül kellemetlen helyzetet tud teremteni, ha bizonyos feladatot elvártok tőle, ő viszont erre nem is számít. A ceremóniamester a modernebb vonalat követi, nem biztos, hogy hagyományos vőfély feladatokban is otthonosan mozog. Ha igazán tapasztalt szakemberrel beszéltek, akkor biztosan ad ötleteket. Tapasztalataira alapozva jó tippekkel tud szolgálni például arra vonatkozóan, hogy mikor és hol legyen a fotózás, mikor kezdődjön a fogadás, milyen játékokkal színesítsük az eseményt.

A ceremóniamesterre az esküvő napján van csak igazán nagy szükség! Egy személyben rokon, barát, szervező, műsorvezető, katasztrófa elhárító, pedagógus és minden más, amit a helyzet épp megkíván. Természetesen legalább egy órával a vendégek érkezése előtt már a helyszínen kell lennie, hiszen ő az, aki a szükséges kellékek meglétét ellenőrzi. Ha kell, akkor kitűzi a bokrétákat vagy a kitűzőket, megnézi, hogy az ültetőkártyák helyesen lettek-e elrendezve az asztalokon, a díszlet készen áll-e a vendégek fogadására, meghozták-e az ételeket a beszállítók, a klímák a megfelelő hőmérsékletre vannak-e beállítva és még sorolhatnánk.

Ha mindent rendben talál a ceremóniamester, akkor jöhetnek a koordinációs feladatok. Lehet, hogy ez elsőre egyszerűnek tűnik, de amikor minden szolgáltató, így a virágos, ételszállító, cukrász, zenész, videós, fotós kérdésekkel áraszt el és emellett még a koszorús lányok, anyós, após, násznagy is kérdések zömét zúdítja egy emberre, akkor ott bizony helyt kell állni. Mindemellett egyeztet a hangosítással, a fényeket beállítja, ha kell, a lelkésszel is beszél. A ceremóniamester az, aki minden kérdésre tudja a választ, aki gördülékenyen intézi a dolgokat és minden olyan egyszerűnek és magától értetődőnek tűnik általa.

Amikor érkeznek a vendégek, akkor a ceremóniamester jó házigazdaként kedvesen és mosolyogva fogadja őket, majd segít megtalálni a kijelölt helyet. Megmutatja, hogy merre lehet falatozni, hol található a bárpult és ismételten válaszol, ha kérdése adódna a kedves vendégnek. Amikor mindenki megérkezett, a vendégek megtalálták a helyüket, akkor ismerteti a tudnivalókat, a tervezett programot, majd elrendezi az esküvői menetet az anyakönyvvezető, onnan pedig a templom felé és persze vissza. Az esküvő utáni csoportos fényképezkedést, ajándékozás menetét is ő koordinálja.

Miután a pár kimondta egymásnak a boldogító igent, köszönti a friss házasokat és a násznépet, majd amikor megkezdődik az igazi ünneplés és a helyzet úgy kívánja, összetereli a vendégeket egy-egy programra, játékra. Amikor eljön a vacsora ideje, a ceremóniamester feladata, hogy azt felkonferálja, esetleg egy-két vicces történetet meséljen, miközben a pincérek minden asztalon felszolgálják a finom falatokat.

Egy igazán jól megválasztott, de akár olcsó ceremóniamester, a vendégekkel végig úgy bánik, mint egy régi, kedves rokon. Mindenkihez van egy-két jó szava, a legkisebbektől egészen a legidősebbekig. Ha a gyerekekkel gond van, a ceremóniamester, mint egy jó pedagógus, megtalálja a megoldást, hogy mindenki boldog legyen. Természetesen az a feladata, hogy mindvégig törekedjen a menetrend betartására és ennek fényében terelje az eseményeket, de tekintettel van a vendégsereg dinamikájára. A lakodalom ideje alatt épp ezért folyamatosan kapcsolatban van a szolgáltatókkal, ellátja őket a szükséges információkkal, így minden esemény a megfelelő időben történik.

Látható, hogy rengeteg olyan dolog van, amire eddig talán nem is gondoltál vagy teljesen természetesnek vetted egy lakodalom során, de most kiderült, hogy mindezek mögött nagy valószínűséggel egy tapasztalt, szorgos ceremóniamester állt. Érdemes tehát nem egy kedves rokont terhelni a házigazda szerepével, hanem profihoz fordulni. Az olcsóbb ceremóniamester, pedig egyáltalán nem biztos, hogy nem jobb, mint egy többszázezres öltönyben megjelenő mester, aki csupán jól menedzseli magát.

Ha tetszettt a cikk küld el barátaidnak, ismerőseidnek!