Egy esküvő megszervezése, bizony nem kicsi feladat, pláne, ha a helyszín kiválasztásáról van szó.

Mindenki a lehető legtökéletesebbet szeretné magáénak tudni a nagy napon, éppen ezért időben kell elkezdeni a keresgélést, mielőtt elfogynak a legjobb helyek. 

A tökéletes helyszínnek nem csak a pár tetszését kell elnyernie, ezen túl sok elképesztően fontos kritériumnak meg kell, hogy feleljen.

Miért kezdjük mindig a helyszín kiválasztásával a szervezést?

Először is azért, mert ez befolyásolhatja az esküvő dátumát. Nem biztos, hogy egy adott helyszín pont arra a szombati napra szabad, amit a pár első körben esküvői dátumnak elképzelt, lehet, hogy már itt kompromisszumot kell kötni és a helyszín szabad dátumaihoz igazítani az esküvő időpontját. 

Amíg pedig nincsen fix időpont, addig nem tudjuk befoglalni a többi esküvői szolgáltatót sem.

 A helyszíneknek van egy maximális befogadóképessége, amire érdemes figyelni az esküvő létszámának meghatározásakor. Általában nem a kabáthoz keressük a gombot, tehát az esküvő tervezett létszámához keressük a helyszínt, de előfordulhat az is, hogy még a létszám ismerete nélkül, a keresett hangulat alapján járjuk be a lehetséges helyszíneket és végül a kiválasztott helyszín méretéhez igazítjuk a meghívott vendégek számát. Akár így történik, akár úgy, egy 100 főre tervezett rendezvényterembe nem tudunk 150 főt bezsúfolni.

Vannak olyan rendezvénytermek, ahol nem vállalnak tányérszervizes vacsorát, mert nincsen saját konyha és az üzemeltető party service cég csak büféasztalos kínálást tud megvalósítani. Elképzelhető az is, hogy ha a befogadóképesség felső határán van a vendéglétszám, akkor nem férnek el a büféasztalok és felszolgált vacsorára van lehetőség. Ha sok vendég jön messziről vagy külföldről, akkor általában fontos szempont, hogy legyen szálláslehetőség a helyszínen vagy a közelében. Belvárosi helyszín esetén, ahol nem megoldott a parkolás, kommunikálni kell a vendégek felé, hogy lehetőség szerint taxival jöjjenek vagy fuvart biztosítani a számukra. Nem mindegy, hogy van-e kert, terasz, esetleg különterem, ha az esküvői szertartást a helyszínen szeretné tartani a pár.

A helyszín választása a képek miatt is rendkívül fontos lehet, mert habár a fotók nem attól lesznek igazán jók vagy rosszak, hogy hol készülnek, mégis mindig kulcsfontosságú a helyszín, vagyis mindaz, ami hátteret ad az esküvői pillanataitoknak. A dekoráció, a fények, az elrendezés, a berendezés mind-mind olyan apró elemei a fotóknak, amelyek segíthetik és hátráltathatják is azt, hogy igazán szép fotóitok legyenek. Az ok rendkívül egyszerű. Ami szép és harmonikus, az széppé és harmonikussá teheti az esküvői fotóitokat is.

Az asztalok elrendezésénél talán a legfontosabb az, hogy kényelmes legyen. El lehessen férni az asztalok között, legyen elég hely ahhoz, hogy a vendégek és a szolgáltatók egyaránt szabadon közlekedhessenek. Nem jó, ha átesünk egymáson vagy folyton elakadunk valahol.  Semmilyen szempontból. 

Rendkívül fontos kérdés lehet még, hogy hol is legyen a kiválasztott hely.

A vendégeknek, akiknek fontosak vagytok, bárhova elmennek, hogy veletek legyenek. Teljesen lényegtelen, hogy 2 km-t vagy 200 km-t kell utazniuk. A pároknak az egyik legnagyobb félelme, hogy ha messze van az esküvő, akkor a vendégek nem mennek el. De igen, elmennek. Az más kérdés, hogy a szállítás és szállás költségei ez esetben újabb kérdést vetnek fel. De a násznép összetételét azért illik figyelembe venni, esetleg több idősebb és nehezen mozgó családtag esetén talán érdemesebb kompromisszumot kötni, és közelebbi helyszínt választani.

A színhelyek számbavételekor mindenképp győződjetek meg arról, hogy az adott helyszínen más esküvő vagy rendezvény nem kap helyet párhuzamosan az esküvőtökkel, hiszen annál nincs rosszabb, amikor két esemény vendégei keverednek egymással az előtérben vagy egyszerre több menyasszonnyal futunk össze a mosdó előtt. Továbbá járjatok annak is utána, hogy vendégekkel meddig maradhattok a helyszínen. Ugyan mindenki azt szeretné, hogy a nagy nap felejthetetlen legyen és az ünneplés örökké tartson, de mérjétek fel, hogy a bérleti díj milyen időtartamra vonatkozik és mennyi plusz költséggel jár az esetleges továbbmaradás.

Stella Rose

Nyíregyháza rengeteg gyöngyszemet rejt, de az én személyes kedvencem a A Stella Rose étterem, ami a hétköznapokat ünneppé, az ünnepeket felejthetetlen élménnyé varázsolja. Roppant ízlésesen berendezett rendezvényteremben 50-200 főig várják az ifjú párt és a násznépet. Esküvők minőségi forgatagát kínálják, megfizethető áron. Ez a csodálatos helyszín 2002.július 01-én kezdte meg működését. 2009 nyarán nyitották meg rendezvénytermüket, amelyet a mai modern igényeknek megfelelően alakítottak ki. A rendezvényterem 250m2 alapterületű, egyedi technikával épült, oszlopok nem bontják meg a teret. Ez a kialakítás és a sok-sok ablak, tágas és meleg hatást kölcsönöz az épületnek. Berendezését a letisztult formák jellemzik, színében mediterrán jellegű. Tökéletes választás egy modern, ám de kifinomult esküvő helyszíneként.

  

  Nyíregyháza maga a csoda, csak ki kell nyitni a szemünket, és rengeteg gyönyörű helyszínt találhatunk.
Ha tetszett a cikk küld el barátaidnak, ismerőseidnek!