Új esküvő magazin hírek

Kezdőlap » Esküvő szervezése » Esküvőszervezés lépései

Esküvőszervezés lépései

 Egy esküvő megszervezése sosem kis feladat, éppen ezért sokan alkalmaznak kifejezetten erre a célra egy szakembert, aki mindent úgy intéz, ahogy azt a pár elképzeli.

De mi is az, amit egy ilyen ember kínál? Elsősorban százszázalékos odafigyelést ránk, és az igényekre. Mivel bizonyára régóta dolgozik a szakmában, ezért az összes olyan szolgáltatót ismeri, akire mi is áment mondanánk, és azokat is, akiktől Isten ments. Általában megvan a számára bevált társaság, akikkel együtt több száz tökéletes esküvőt bonyolítottak már le. Gondolok itt például, zenekarra esetleg Dj-re, sminkesre, fodrászra, dekoratőrre, fényképészre, videósra, vőfélyre vagy ceremóniamesterre. Biztosra tudja, hogy ezeket az embereket mennyivel előbb kell lefoglalni, hogy akadjon, még szabad időpont, és tudni fogja, hogy mi van abban az esetben, ha nincs.

Egy szervező az, aki ezekben sosem lőne mellé, hiszen hatalmas háttér tapasztalattal rendelkezve, tudni fogja, hova miért kell menni. Ami még rendkívül fontos, a helyválasztásnál a szerződés megkötése. Akad olyan helyszín, ahol akár hatvan oldalas dokumentumokat nyomhatnak a kezünkbe, tele apró betűs részekkel és kikötésekkel.

De mi van akkor, ha az ember nem szeretne külön erre is pénz áldozni? Netalántán érez magában egy olyanféle pluszt, hogy ő remekül képes megszervezni saját esküvőjét? Hát ez esetben sincs természetesen gond, nézzük meg hát lépésről lépésre, hogy is tevődik ez össze, egy szép nagy eseménnyé.

Első sorban vegyünk egy mély levegőt, hiszen ez hosszú kimenetelű dolog lesz. Utazzunk kicsit vissza az időben, idézzük fel kislány korunkat, amikor is tisztán kirajzolódott még bennünk a számunkra tökéletes esküvő. Tudtuk, hogy mit akarunk, hogy mikor akarjuk, és hogy milyen viseletben akarjuk ezt az egészet. Aztán valahogy, ahogy telik múlik az idő, ez valahogy feledésbe vész. Volt esetleg olyan vágyunk akkoriban, amiről úgy gondoltuk, ezt mindenképp szeretnénk? Gondolok itt apró tényezőkre, mint például, hogy én kiskoromban mindig is végtelen hosszú fátyolra vágytam, és el is játszottam ezt a függönyökkel. Érdemes előásni magunkban ezeket az emlékeket, hiszen sosem tudni nem-e akad egy fantasztikus ötlet pont ezekből.

Tanácsos kitűzni egy jó vastag füzetet a szervezés céljából. Akármilyen okos és összeszedett valaki, higgye csak el, hogy ilyen rengeteg dolgot, nem fog majd tudni a fejében tartani. Nem, tényleg nem. Vegyük csak elő a kis segédeszközöket és kezdjük jegyzetelni az első témát. Kit szeretnénk a nagy napon majd magunk mellett látni? Fontos, a megfelelő emberek kiválasztása, hiszen nagyban tőlük függ majd az egész buli. Ha kihagyunk valakit, egyelőre még nincs vész, később pótolhatjuk.

Amit nem lehet elég korán kezdeni, az a szolgáltatók lefoglalása. Ehhez természetesen már tudnunk kell, hogy mit akarunk, hogy akarjuk. A legjobb embereket évekkel előbb foglalják le a kicsit túlbuzgó menyasszonyok, ezért érdemes észnél lenni. Szolgáltatók alatt értem itt a Dj-t vagy zenekart, az esküvői tortához a cukrászdát, a díszítés elkészítéséhez a dekoratőrt, a videóst és fényképészt, a vőfélyt vagy ceremóniamestert és nem utolsó sorban persze a fodrászt és a sminkest. A nagy választás előtt, mindenképp kérjünk a szakemberektől referencia munkát. Legyünk nagyon résen a részleteknél, példaként a fotóst hoznám fel, mindenképp legyen lefixálva, hogy mennyi retusált és mennyi nyers fotó van az árban. A zenekarnál, ami lényeges lehet, hogy meddig maradnak, mielőtt hajnali egykor azt mondják, hogy viszlát. Minden apró betűs részt olvassunk el, és a szerződésben az összes lényeges információt rögzítsük.

Nagyon fontos lépés a helyszín kiválasztása. Ennél a pontnál akkor optimális a döntés, ha már kirajzolódott bennünk az esküvő tematikája. Érdemes számba venni hány fő lesz a meghívott vendég, ehhez is viszonyítva, mi lenne a legjobb választás. Kis társaság esetén teljesen felesleges tágas termet foglalni, hiszen könnyen alakulhat ki rideg hangulat. Ha szabadtéri egybekelést tervezünk, az időjárás sem utolsó szempont. Minél előbb sikerül dűlőre jutni, annál jobb, ugyanis ezek a lehetőségek is eszméletlen gyorsan fogynak ezekben az időszakokban.

Ha megvan a helyszínünk, a szolgáltatóink, és nagyjából a meghívottak listája áttérhetünk a mindenki kedvenc részéhez, a ruha kiválasztásához. Mindenképp olyanra mondjunk csak igent, ami tényleg első látásra szerelem. Rengeteg esküvői szalon létezik már ahhoz, hogy ne legyünk egyhez kötve. Ha pedig időben kezdtük a szervezést, a válogatás sem lehet akadály.  Ha ez a rész is pipa, jöhetnek a kiegészítők. Cipő, fehérnemű, harisnyakötő, ékszerek. Csak olyant viseljünk életünk nagy napján, ami kényelmes, és nem okozhat csalódást.

Pár hónappal a szertartás előtt, érdemes megtervezni a tökéletes meghívót is, szerencsére már ehhez is rengeteg sablon, és inspiráció található az interneten. Készíthetjük mi magunk is, de rábízhatjuk egy ezzel foglalkozó cégre is. A lényeg, hogy időben kikerüljenek a meghívottakhoz.

    Ha ezek a pontok teljesítve vannak, hátradőlhetünk. Persze egy esküvő minél nagyobb, annál nagyobb a megszervezése is, de a leglényegesebb pontok ezek lesznek. Remélem olyan könnyű lesz megvalósítani is, mint kigondolni.

Ha tetszettt a cikk küld el barátaidnak, ismerőseidnek!